Voiko Jumala Parantaa?


Me näemme raamatun lehdiltä, miten paljon Jumala parantaa sairaita. Miten se on normaalia uskovien keskellä, että sairaudet paranevat. Etenkin Jeesus paransi sairaita, lähes kaikkialla minne hän meni. Sairaiden parantuminen oli merkki Jumalan voimasta. Niin tapahtui, että hänen nimensä tulisi kirkastetuksi. Raamattu lupaa, että merkit seuraavat niitä jotka uskovat Matt 16:17-18. Siellä on mukana myös sairaiden parantaminen.

Sairaita parani valtavasti myös Jeesuksen opetuslasten kautta. Me näemme, että se oli normaalia. Evankeliumia vietiin eteenpäin valtavien tunnustekojen avulla. Täytyy kuitenkin muistaa se, että ne olivat Jumalan tunnustekoja eikä ihmisen. Niissä ei ollut yhtään ihmisen omaa voimaa tai ansiota. Ne olivat puhtaasti Jumalan suurta armoa, vajavaista ja syntistä ihmistä kohtaan.

Kun olen saanut elää lapsuuteni uskovaisessa kodissa, niin olen kuullut paljon siitä mitä Jumala voi tehdä. Olen kuullut ja nähnyt ,että hän voi tehdä ihmeitä. Olen nähnyt sen miten jokin sairaus voi parantua. Ja ennen kaikkea sen, miten Herra antaa voimaa jatkaa eteenpäin.

Olen monet hengelliset tilaisuudet istunut ja kuunnellut, kuinka Jumala voi parantaa. Kuinka sairaus väistyy Jumalan auktoriteetin alla. Uskon täysin tähän, että näin on. Jumala voi parantaa mistä vain sairaudesta. Vain Jumalalla on voima tehdä niin.

Mitäs sitten jos ei parannakaan?

Itse sairastan ahdistusta ja masennusta. Monet kerrat olen Herralle itkenyt ja anonut parannusta. Kuitenkaan sitä saamatta. Päivä toisensa jälkeen joudun taistelemaan näitä olotiloja vastaan. Monesti on semmoinen olo, että tämä ei lopu koskaan. Lääkärit jatkavat vain sairauslomaa, ja määräävät lääkkeitä.

Pitäisikö minun nyt katkeroitua Jumalalle siitä, että hän ei ole minua parantanut? Ei missään tapauksessa, sillä Herra parantaa kenet parantaa. Vain hänellä on valta tehdä niin.

2Kor 12:7-10
7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
9 Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
10 Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.

Jotkut ajattelevat, että tuo pistin olisi synti. Itse kuitenkin uskon, että se on sairaus. Mutta vaikka ei olisikaan, niin tämä paikka kertoo, minkälainen meidän mielenlaatu tulee olla.
Monesti itse tulee voivoteltua omaa tilaa ja oloja. Ei ole kivaa olla ahdistunut tai masentunut. Sitä tulee itkettyä Jumalalle ja pyydettyä parannusta. Koen että olen itse välillä tässä samassa tilanteessa, missä Paavali on pyytäessään pistimen poistoa. Ahdistuksen keskellä olen monesti itkenyt Jumalaa, että miksi sinä et ota tätä minulta pois. Tämä paikka on kuitenkin aina se, mikä minulle tulee mieleen.

Ennen kaikkea sanat,”Minun armossani on sinulle kyllin”.

Voiko olla hienompaa asiaa kuin hänen suuri armonsa. Se armo kantaa minut taivaan kotiin. Sen armon kautta minä saan voiman ja rauhan.

Minulla on ollut niin valtavia ahdistuksia, että se vie minut ikään kuin omaan maailmaan. Sinne minä en kuule mitään, vaan vellon omissa ajatuksissani. En kuule jos joku minulle jotain sanoo. Enkä näe mitä minun ympärilläni tapahtuu. Näissä hetkissä minä itken Jumalaa ja pyydän parantamaan minut. Kuitenkaan Herra ei ole parantanut, vaan hän on armahtanut. Hän on antanut voiman, heikkona ja vajavaisena seurata häntä. Hän on aina auttanut minut ahdistusten läpi.  

Tämän vuoksi minä kiitän ja ylistän herraa, hänen suuresta armostaan.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Valvokaa

Muutos