Valvokaa

Matt 13:31-37
31. Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.
32. Mutta siitä päivästä tai hetkestä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa, eikä myöskään Poika, vaan ainoastaan Isä.
33. Olkaa varuillanne, valvokaa ja rukoilkaa, sillä ette tiedä, milloin se aika tulee.
34. On niinkuin muille maille matkustaneen miehen: kun hän jätti talonsa ja antoi palvelijoilleen vallan, kullekin oman tehtävänsä, käski hän myös ovenvartijan valvoa.
35. Valvokaa siis, sillä ette tiedä, milloin talon herra tulee, iltamyöhälläkö vai yösydännä vai kukonlaulun aikaan vai varhain aamulla,
36. ettei hän, äkkiarvaamatta tullessaan, tapaisi teitä nukkumasta.
37. Mutta minkä minä teille sanon, sen minä sanon kaikille: valvokaa."

Näinä aikoina, kun tämä korona virus vallitsee ympäri maailmaa. Minä olen miettinyt paljon, olenko minä valmis herran tulemiseen. Monessa paikassa raamattua puhutaan, että herra tulee pian. Emmekä me voi tietää milloin. Tämän vuoksi on tärkeä valvoa, eli pitää uskostaan huolta. En tarkoita sitä, että meidän pitää olla jonkinlaisia. Tarkoitan sitä, että meidän tulee olla kaikessa alamaiset Jumalalle. Kunnioittaa Hänen sanaansa, koska se on ikuinen sana. Se sana ei koskaan katoa, ja se on voimallinen. Niin kuin tuon raamatun paikan alussa sanotaan, että taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa. Olenko minä ihmisenä siinä asemassa, että minä voin vesittää Jumalan sanan. Jos minä luulen, että minä voin näin tehdä, luulen minä olevani Jumalaa suurempi. Tässä tapauksessa minä voin ottaa tosiseikat esiin. Kykenenkö minä luomaan ihmisen? En kykene. Kykenenkö minä luomaan taivaan ja maan? En kykene, koska vain Jumala kykenee. Jos ihminen jotain tällaista yrittää, se on aina vajavaista. Me emme ikinä opi ymmärtämään sitä, miten Jumala loi meidät. Tai miten se edes voi olla mahdollista. Tämä todistaa sen, että me emme ole Jumalia. No voinko minä sitten vesittää sen sanan, mikä on Jumalalta tullut? En usko olevani arvollinen, enkä siinä asemassa. Raamattu on meille Jumalan sana, joka tulee olla meidän ohjekirja, jos me haluamme elää uskossa. Eihän me työpaikallakaan voida tehdä asioita oman pään mukaan, vaan meidän täytyy toimia sen mukaan mitä johtaja käskee. Jos minä sooloilen ja toimin oman tahtoni mukaisesti, niin minä saan potkut. Sama pätee uskon elämään. Meidän tulee kunnioittaa raamatun sanaa. Tämä ei vieläkään tarkoita sitä, että minun pitää olla täydellinen. Tämä tarkoittaa sitä, että minun asenteeni tulee olla semmoinen, että Jumalan sana on minun ylin auktoriteettini. Silloin se pääsee vaikuttamaan minussa tahtomista ja tekemistä. Tämä tapahtuu Jumalan voiman ansiosta, eikä missään tapauksessa meidän omassa voimassa. Sen vuoksi taas kiitän Jumalaa, että minä hänen voimassaan saan tehdä parannusta. On niin mahtavaa, kuin minä saan päivittäin lukea raamatun lehdiltä sen, mitä Jumala tahtoo tehdä meidän kaikkien elämässä. Se valtava armo, minkä Herra on antanut meille, poikansa ristintyön kautta. Kuinka siitä voi olla kiittämättä ja ylistämättä Herraa. Nyt on oma rukoukseni Jumalalle se, että hän auttaa minua valvomaan omaa uskoani, ja kunnioittamaan hänen sanaansa.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Voiko Jumala Parantaa?

Muutos