Ahdistus

Taistelin viinanhimoa vastaan ja mielialojani vastaan joka päivä. Aloin yhä enemmän ja enemmän kaivata Jumalaa elämääni. Minulla oli todella kova ikävä niitä aikoja, kun sain elää hänen lähellään. Päätin muuttaa lahteen omakotitaloon asumaan eroon kaikista muista. Irti kaikesta sosiaalisesta elämästä. Ulospäin kaikki näytti siltä että minulla meni hyvin, mutta sisimpäni vajosi vain syvemmälle synkkyyteen. Sain joltain osin alkoholinkäytön hallintaan, mutta sisimmässäni alkoi kyteä valtava ahdistus. Ahdistus sai minut aikaajoin kokonaan valtaansa. En arvostanut enään itseäni tippaakaan, enkä nähnyt minkäänlaista pakotietä. Sitten ajatus itseni satuttamisesta alkoi kummitella mielessäni. Rupesin tuntemaan mielihyvää tai jotain kaipuun tunnetta siitä että minun ei tarvitsisi enään elää. Aloin taas juoda salaa. Ahdistukseni menivät niin pitkälle, että en enään pärjännyt niiden kanssa kotona. Jouduin lähtemään sairaalahoitoon. Tämä hoito kesti 8 viikkoa, jonka jälkeen tulin takaisin kotiin. Nyt olin elämässäni siinä pisteessä, että halusin seurata Jeesusta mutta en vain pystynyt siihen. Vaikka kuinka yritin niin aina se kaatusi siihen että join. Muutin joksikin aikaa takaisin vanhempieni luokse, jotta saisin asiani takaisin kuntoon. Täytyy sanoa että vanhempani ovat olleet aina valmiita auttamaan minua, oli tilanteeni mikä tahansa. Taas näytti siltä että asiani järjestyisivät. Sain uuden asunnon läheltä lahden keskustaa. Jonne muutin mahdollisimman nopeasti. Asuttuani siellä hetken rupesin käymään Lestaadiolaisten kokouksissa. Se tuntui jossain määrin hyvältä ja asiat menikin hetken niin että kaikki oli hyvin. Kunnes mestari ahdistus sai vallan. Aloin taas toden teolla juomaan nyt jopa laskelmoivasti. Pitihän rahat riittää koko kuukaudeksi niin tein pudjetin kuinka paljon voin juoda päivässä. Joka päivä oli kuitenkin juotava. Sitä kesti muutaman viikon kunnes jouduin taas sairaalaan. Sairaalasta päästyäni minä yritin ja yritin. Aina jouduin tukahduttamaan ahdistukseni viinaan. Loppuviimein muutin takaisin Nastolaan. Taas kaikki näytti hyvältä. Sain hyvän asunnon läheltä muita sukulaisiani. Elämä näytti ihan hyvältä. En kuitenkaan pystynyt pitämään alkoholia pois koska ahdistukset olivat niin suuria. Olisihan minun jo tuossa vaiheessa pitänyt ymmärtää, että juominen ei minua auta. Siinä vaiheessa elin semmoista elämää missä itkin jumalaa siitä minkälaiseksi olin muuttunut. En enään ollut minä vaan olin orja joka ei päässyt karkuun. Koin ahdistusta päivittäin ja taistelin kaikin voimin että en joisi. Nyt päälläni oli kesto ahdistus jonka kanssa oli vain elettävä. Se ei jättänyt minua rauhaan vaikka mitä tein.  Itkin päivittäin olojani. Aina kun olin rapulassa itkin että en enään koskaan juo. Semmoista oli elämäni. 
En uskonut että mikään voi minua auttaa. Vaikka rukoilin Jumalaa en silti uskonut että hän auttaa. 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Voiko Jumala Parantaa?

Valvokaa

Muutos